2018.01.31
Czym jest odzież reklamowa i do czego służy?

 

 

Każdy z nas wielokrotnie natknął się w swoim codziennym życiu na tzw. odzież reklamową nie zdając sobie sprawy z tego faktu. Ubranie oznakowane logotypem lub sloganem reklamowym jako forma promocji i wzmacniania więzi z marką stosowana jest od wielu lat.

Choć, odzież dla firm ma również wiele innych zastosowań, głównym celem jest przykuć uwagę aktualnych i potencjalnych klientów danej firmy.

Istnieje kilka kategorii, mniej i bardziej popularnych, odzieży z logo firmy z których warto wyróżnić to koszulki reklamowe, koszule firmowe z logo, polary z logo firmy oraz kurtki zimowe z logo firmy. Wybór kategorii jest zależny od wielu czynników w tym celów promocyjnych, miejsca promocji oraz specyfiki danej branży.

Czym jest odzież reklamowa?

Odzież reklamowa to element szeroko pojętych gadżetów promocyjnych składających się z m.in. pendrive’ów, kubków, smycz oraz długopisów. Stanowi jedne z najbardziej uniwersalnych artykułów reklamowych oraz jest używana praktycznie w każdej branży zarówno przez małe, średnie przedsiębiorstwa jak i przez duże korporacje.

 

Czym różni się odzież reklamowa od odzieży dostępnej w sklepach detalicznych?

Odzież reklamowa różni się od tekstyliów dystrybuowanych w sklepach detalicznych kilkoma kluczowymi właściwościami.

Przede wszystkim, jest odpowiednia do znakowania, posiada kieszonki ułatwiające dotarcie maszynom do nanoszenia logotypów, np. w przypadku znakowania tylnej części kurtki metodą haftu komputerowego.

Informację na temat metod znakowania znajdziesz w sekcji "Znakowanie".

Miejsca do znakowania są z założenia dowolne, aczkolwiek istnieją ograniczenia techniczne poszczególnych sposobów znakowania. Popularne możliwości logowania to dyskretne logo na mankiecie koszuli, delikatny nadruk na piersi oraz widoczne logo na plecach koszulki reklamowej.

Ponadto, odzież promocyjna jest produkowana w znacznych ilościach i na kilka sezonów. Tym samym, bez najmniejszego problemu jest w stanie sprostać oczekiwaniom klientów pragnących nabyć ogromne nakłady odzieży z logo w setkach egzemplarzy odnawianych co jakiś czas. Szeroki wybór rozmiarów pozwala łatwo dopasować produkt do sylwetki pracownika.

 

 

W jakim celu firmy korzystają z odzieży reklamowej?

Odzież reklamowa to potężne narzędzie marketingowe dla każdej branży. Potwierdza to wiele firm oraz instytucji dbających o swój wizerunek, które zrealizowały kampanie reklamowe zawierające odzież z nadrukiem.

Najistotniejsze zadanie artykułów reklamowych to zwiększanie lojalności wobec marki obecnych klientów oraz zwiększanie szans na kontakt z potencjalnym klientem. Nie zmienia to faktu, że istnieje szereg innych zastosowań odzieży promocyjnej.

 

Upominek dla klienta

Dbanie o dobre relację z klientem to istotny element planu marketingowego przedsiębiorstwa. Stąd, często przedstawiciele handlowi danej marki wręczają drobny upominek, aby wywołać pozytywne skojarzenia z marką.

Ponadto, firmy organizują konkursu oraz promocję w których można otrzymać artykuł reklamowy. Tym sposobem, marka buduję pozytywną więź i zwiększa przywiązanie klienta.

 

Upominek dla pracowników

Odzież reklamowa wręczona pracownikowi stanowi praktyczny upominek. Jeśli ubranie jest stylowe i dobrej jakości, z pewnością będzie noszona również poza biurem.

Dodatkowo, odzież promocyjna z nadrukiem jest czynnikiem motywującym pracownika oraz zwiększa jego przywiązanie do firmy.

 

Wydarzenia

Również częsta ekspozycja logotypu należy do powszechnych założeń ludzi odpowiedzialnych za promocję. Dlatego, odzież reklamowa z naniesionym logotypem wykorzystywana jest na targach branżowych, wyjazdach integracyjnych oraz innych wydarzeniach.

Aby zwiększyć szansę na kontakt odbiorców z marką oraz częstotliwość ekspozycji w odzież reklamową ubierane są hostessy na różnego rodzaju wydarzeniach.

 

Stroje firmowe

Istnieją przypadki w których firmy nabywają odzież reklamową z nadrukiem na potrzeby wewnętrzne. Celem jest stworzenie jednakowych strojów dla pracowników, co pozwala odróżnić klientów od personelu oraz wzmocni zespołowość wśród zatrudnionych.

Jednolite stroje pracowników świadczą o profesjonalizmie. Szczególnie często można spotkać się z odzieżą reklamową jako strój firmowy w sklepach detalicznych, lokalach nocnych, restauracjach i firmach kurierskich.

 

Zalety wykorzystania odzieży reklamowej z nadrukiem do promocji firmy.

W przeciwieństwie do technologicznych gadżetów takich jak pendrive lub powerbank, ubrania są uniwersalne i każdy z nas je używa. Mija się z celem podarowanie artykułu reklamowego, który trafia do szuflady, a z którego obdarowany nie jest zadowolony.

Dodatkowo, odzież reklamowa nie jest kojarzona z gadżetami promocyjnymi. Dzięki temu stanowi nie natrętną formę promocji.

Dla wielu firm przeszkodą do dotarcia do dużego grona odbiorców jest budżet. Odzież promocyjna pozwala niewielkim kosztem dotrzeć do znacznych ilości potencjalnych klientów przez częstą ekspozycję.

Bez znaczenia, czy dotyczy to pracownika po godzinach pracy czy klienta noszącego odzież podarowaną w prezencie od przedstawiciela handlowego, jeśli pojawi się publicznie w polarze z logo danej firmy staję się swego rodzaj chodzącym billboardem.

 

 

Jakość czy ilość?

Ubrania z nadrukowanym logiem marki, hasłem reklamowym aktualnej kampanii lub innym komunikatem marketingowym zyskują na popularności z roku na rok. Zwiększające się zapotrzebowanie zbiega się ze zwiększeniem świadomości odbiorców odzieży promocyjnej.

Dobra jakość odzieży promocyjnej zapobiega temu, że odbiorca nie skorzysta z podarowanego artykułu reklamowego bądź produkt bardzo szybko się zużyje.

Prawdopodobnie żadna firma nie dąży do tego, aby kojarzyć się ze słabej jakości t-shirtem, który po jednym praniu się rozciąga i traci kolor.

Aktualnie, do produkcji wysokiej jakości odzieży reklamowej wykorzystują się nowoczesne tkaniny oddychające, materiały impregnowane, Lycrę i Spandex w celu zapewnienia większego komfortu noszenia. Dzięki temu, ubrania nie tracą kształtu i kolorów nawet po wielu praniach. 

 

Jaką odzież reklamową wybrać?

Ważnym aspektem wyboru ubrania do celów promocyjnych jest jej przeznaczenie, specyfika branży oraz budżet marketingowy.

Koszulki reklamowe są dobrym rozwiązanie w przypadku ogromnych nakładów, ponieważ są ekonomiczne. Ponadto, t-shirty to uniwersalny rodzaj odzieży reklamowej, posiada najwięcej wariantów kolorystycznych oraz adaptują się do każdej sytuacji. Przejdź do sekcji T-Shirty, aby zobaczyć nasz asortyment.

Koszule reklamowe z haftem to świetny element garderoby dla pracowników biurowych, wyższego szczebla oraz hostess targowych. Za koszulami przemawia ponadczasowość, elegancja i estetyka, dlatego na tego typu odzież reklamową zdecydowało się wiele kancelarii prawniczych, instytucji finansowych, portów lotniczych, salonów samochodowych oraz banków. Przejdź do sekcji Koszule, aby zobaczyć nasz asortyment.

Kurtki reklamowe typu softshell to bardzo interesujący i praktyczny nośnik promocyjny. Wiatro-odporność oraz oddychalność materiału, w skrócie WP i MVP (kliknij po więcej informacji) sprawiają, że odzież świetnie nadaje się do trudnych warunków atmosferycznych. Ze względu na specyfikę, kurtki najbardziej eksponują logotyp firmy poza biurem. Przejdź do sekcji Kurtki, aby zobaczyć nasz asortyment.

Polary z logo firmy to odzież reklamowa przystępna cenowo noszona wewnątrz i na zewnątrz firmy. Są wysoce praktyczne i wygodne oraz stanowią świetny element garderoby pracowników poruszających się również poza obszarem firmy w trakcie pracy. Przejdź do sekcji Polary, aby zobaczyć nasz asortyment.

Bluzy reklamowe należą do typu sportowej odzieży promocyjnej. Bluza rozpinana z kapturem lub bez to praktyczny ubiór doskonale korespondujący z firmami o profilu młodzieżowym. Nieformalny styl jest odpowiedni również na wszelkiego rodzaju imprezy dla pracowników. Przejdź do sekcji Bluzy, aby zobaczyć nasz asortyment.

 

Podsumowanie

Odpowiednio dobrana odzież reklamowa niesie ze sobą wiele korzyści. Dla wielu firm stanowi element rocznego budżetu marketingowego.

Choć, wydaje się bardziej problematyczna do nabycia od prostych gadżetów reklamowych (wymaga przymierzania, dobrania rozmiaru itd.), coraz więcej firm rezygnuje z przestarzałych kalendarzy, długopisów i smyczy na rzecz odzieży promocyjnej.

Przygniatająca przewaga ilości korzyści sprawia, że odzież reklamowa to tzw. must-have każdej firmy dbającej o swój wizerunek.